Khamis, 10 Disember 2009

Bank Islam bikin onar...

tiba-tiba pagi ni aku melagukan bait-bait terakhir dari lagu 'middle finger response' dari band Propagandhi " i've got a lot work to do, 3 million people.....fuck you, fuck all of you..." cam celaka, yang jelas fuck you tu memang kuat sikit.

ini semua tentang perkhidmatan haram jadah kad Kredit Bank Islam. pagi-pagi buta aku dah dapat sms amaran supaya menjelaskan hutang 2 bulan tertunggak. siap ada ugutan nak kenakan tindakan pada aku. cam celaka perangai. macam along je. aku sebenarnya memang saje taknak bayar lagi. apa kes?

bulan 10 itu hari kad kredit aku hilang. entah sapa yang buat hilang. entah toyol mana yang ambik kad tu. korang bayangkan dari bulan 10 aku mintak kad ganti dan sampai sekarang tak dapat-dapat lagi. macam celaka. inikah perkhimatan yang bermutu yang ditunjukkan kepada pelanggan setianya? dah laa pakai nama Islam, perkhimatan tak melambangkan Islam tu sendiri. kalau orang bukan Islam yang kena macam aku kena ni mesti lebih sedap kutukan mereka.

sekarang ni aku tunggu diaorang call aku. tadi kata 5 minit lagi akan call balik tapi sekarang dah dekat pukul 1.00petang. macam celaka punya tunggu dah ni. ini ke Bank Islam? berjanji dia betul-betul macam melayu baru. lain kali cakap laa sebelum zuhur ke, lepas isyak ke tak pun sesudah asar. ini tidak, cakap 5 minit lagi, ini dah tunggu lama mana aku tak panas. pakcik yang dapat haji pun gerenti panas jugak. aku ada banyak kerja ni nak pikir. nak mandi anak lagi, beli pemain lagi, main facebook lagi, update blog lagi dan banyak bende lagi.

aku bertekad. kalau tak dapat jugak kad aku sampai hari khamis minggu depan aku akan tulis dalam suratkhabar. ini panas dia dah lain macam. amarah yang marah.

ps: hutang tu wajib bayar.

1 ulasan:

Guten Tag berkata...

bank islam memang mcm haram. aku setuju sangat.