Selasa, 15 Disember 2009

Balaik Lah WAUK

aku teringat satu sms yang aku terima pagi tadi bila baca blog Jorji tentang hal teater natrah. sms daripada Encik Ibrahim seorang pengiat seni daripada daerah Hulu Terengganu.

" Group teater Uraong Ulu akan mementaskan teater ' Balaik Lah Wauk ' pada 23 Disember 2009 di dewan teater Perpustakaan Negeri Terengganu jam 10.00 pagi dan 9.00 malam. Tuan di jemput. Masuk percuma "

so aku juga mengambil kesempatan untuk menjemput semua yang berada di Terengganu pada tarikh tersebut untuk menengok bersama. aku mungkin pergi waktu pagi, malam tidur awal. maklumlah budak belia.

realitinya aku tak pernah lagi tengok teater ni. maka aku rasa aku kena pergi tengok kali ni, cari pengalaman tengok teater dalam bilik teater. nanti kalau pergi istana budaya tak laa berdebor mana. rasa berdebor dia mungkin macam 1st time tengok wayang masa kecik dulu. jantung berombak tak patut bila lampu ditutup. masa lampu tutup aku siap pegang tangan member aku lagi. ni berdebor jenis taik kucing rasanya.


persoalan : adakah ini seni pentas untuk golongan marhain?

Tiada ulasan: