Isnin, 9 November 2009

kenapa mesti salah pos?

ada beberapa perkara yang menarik yang sedap untuk dibualkan dalam keadaan hujan yang nampak sedap untuk di tidur. sebuah lagi cacatan ala mahathir.

1. pemain kelantan tak sepatutnya main bola macam budak tak reti main bola masa final itu hari. ini mendatangkan kemarahan peminat bola. ini juga juga merupakan satu pengajaran kepada semua jurulatih bola agar mencari penyerang muda bukan penyerang tua dan mencari pertahanan tua bukan pertahanan muda dan akhir mencari penjaga gol yang sedang-sedang umurnya.

2. semangat ultra yang ditunjukan oleh peminat bola kelantan memang amat wajar untuk diikuti. keadaan ini perlu ada pada semua peminat bola negeri. sudah tiba masanya untuk melenyapkan pasukan-pasukan berstatus kelab. buang masa. pembeli kereta proton ambik masa 10 hari untuk berfikir sama ada nak sokong tidak pasukan proton. penguna-penguna lebuhraya plus pun ambik masa berbulan nak sokong KL Plus. apa kejadahnya?

3. bila lagi nak bakar stadium? datang dari jauh. semangat kekelantanan tinggi. main macam hampas. aku yang duduk rumah sempat jugak acah-acah nak terajang tv. aku pikir pemain kelantan macam kena rasuah. dengar cerita kerajaan negeri nak support diorang pergi umrah. apa diaorang takut nak pergi umrah ke apa?

4. mak aku marah kalau main bola dalam hujan. ye, hujan memang selalu memainkan perasaan pemain bola, peminat bola dan penjaga garisan.

notakaki : jika hujan lebat, sila awasi astro anda. astro memang pandai memainkan perasaan anda.

4 ulasan:

terrarosa berkata...

pex,
alang - alang aok nak gariskan kriteria pemain pasukan kelantan , aok tambah lar sket lagi... semua pemain mesti muda dan hensem ala-ala artis, sekurang - kurangnya hensem tahap pipiyapong. Rambut disikat atau diikat rapi kekal bersinar , terpacak dan tak basah walaupun main dalam hujan atau terkena lontaran botol air mineral ataupun dibakar kemudian hari.

hah baru kemas !

j or ji berkata...

jang tak gentar. jang berjuang dilandasan yang benar.
kekeke

pelanggan astro berkata...

lg satu,
buat stadium sendiri yang boleh bakar sendiri dan main sesama sendiri..baru tak kalah..baru terasa semangat ke'kelantan'an sangat..

al razy berkata...

hahahaha
rilek yer bang

bila lu nak blanja gua makan binatang laut ni. Lu blanja jorji jer buat apa