Selasa, 23 Ogos 2011

Scene POP

ramadan tahun ni anak gua yang sulung dah pandai ikut gua pergi pasar ramadan. pasar ramadan dengan rumah gua tak jauh mana. ada dalam sekilo lebih. sejak ada motor ni gua kekadang pergi pasar manir tak pakai helmet. tapi kekadang pakai juga sebab nak jaga status gua sebagai orang gomen yang mengikut prinsip-prinsip rukun negara.

anak gua sekarang dah kenal satu mercun yang agak power. kekadang nak cakap mercun pun tak laa mercun sangat. nak kata bunga api tak laa bunga api. nak kata bom boleh jugak sebab mercun pop ni jenis kalau kita baling dia meletup. baling jee meletup. kira bom yee dak..

mungkin sebab sedap sangat bunyi letup dia anak gua damia ni hari-hari follow gua beli mercun ni. masalahnya scene mercun pop ni jenis boleh bikin sampah kat luar rumah. jenis mercun macam ni sebenarnya mengajar anak-anak kita untuk buang sampah gua pikir.

Tiada ulasan: