Sabtu, 27 Ogos 2011

Kick Malam Raya

sebenarnya malam raya kat tempoyang boleh kata syok jugak. kekadang kurang kick. keadaan kurang kick biasanya tak ada geng-geng nak ajak melepak malam raya. lagi pun nak pasang pelita gua tengok kawasan taman gua ni kurang kick dia.

satu hari raya gua balik tempoyang. perjalanan dekat 7 jam dari kuala terengganu ke kuala lipis memang memenatkan. tapi bila sampai lipis terus jadi kick. dia punya kick dia lain macam sedap. masuk jee sempadan lipis dia punya syok kick tak patut. tak tahu nape. mungkin sebab banyak sangat memori sedap dan kick gua kat sini. maklumlah gua duduk tempoyang start gua darjah dua. adik gua yang perempuan tu siap yayasan pahang kasi biasiswa.

malam raya merupakan satu malam yang kick untuk melepak. geng melepak 6 jahanam seperti amar, amin, padeli, pp, dd dan beberapa kutu yang lain biasanya dah ready untuk melepak bila berita rtm habis disiarkan. sebagai abang kepada mereka gua biasanya diambik oleh pp atau padeli. kekadang amar datang dengan kereta kancilnya. paling power pp, ada satu hari dia ambik gua dengan kereta buruk sape entah. paling jahanam kereta yang dibawa pp cuba dilanggar oleh satu motor betul2 kat simpang tempoyang. nasib baik masa tu gua pandai beristifar.

malam tu macam biasa gua turun melepak. masa tu gua sengaja tak makan banyak kat rumah. lagi pun masa buka pose gua steady makan ikut perut. turun melepak malam-malam kalau dapat pekena mee goreng telur dadar sama air teh o ais memang kick tak patut. dalam perjalanan gua dah berangan nak kasi order makanan yang kick tu.

malam tu diaorang melepak kat kedai yang tak bukak. gua rasa nak kick sorang-sorang.

Tiada ulasan: