Jumaat, 5 Ogos 2011

Mengenalimu Padeli


" hello..hello..apek..apek..ko kat mana? " satu hari padeli telefon. macam biasa salam dia jarang bagi.

" aku kat Kuala Lumpur ni..apa kes ni? kau kat mana? " aku tanya mesra

Padeli sebenarnya jarang call aku kalau tak ada hal penting. last sekali aku call dia pun bincang pasal perkahwinan dia. kekadang kalau aku call dia tak jawap. paling power dia tak balas balik call aku.

" bodo aaa...aku kat Kuala Berang ni..." macam biasa bodo adalah permainan kitaorang sejak dulu...

" laa..kau sampai bila ni? steady laa dulu..aku balik 24 ni.."

" ok aku balik 28 ni pek...aku dua minggu kat Kuala Berang ni.." kata padeli

" pek kat mana nak main futsal ni? nanti kasi location pekk..." sambung padeli

" orait..."

pa pa pa pa pa (bunyi mengitung hari...)

satu pagi sebelum pose aku melihat keluar dari opis aku.

" ha..pajero jabatan perhilitan..ni mesti ada padeli..."

aku bukak blackberry aku (pehh..bukan nak riak ni..)

" ha..kau kat mana padeli? " aku jerkah padeli.

" alaa..aku kat kedai makan ni...apa nama entah..kedai..kedai kak zah..."

" ok ko tunggu aku situ.."

sebenarnya kedai kak zah ni sebelah jee opis aku...

sampai kedai tu aku duduk satu meja..sebab ni kawasan aku aku jerit kat padeli,

" woi budak..woi budak baju merah..mari duduk sini.."

" babi pekkk...."

pung pang pung pang (kitaorang berborak)

lepas tu kitaorang sambung borak dalam bilik opis aku.

pung pang pung pang..

banyak bende kitaorang borak. pasal kerja, pasal kerisauan padeli dengan kepupusan rusa dalam negara, pasal jumlah babi yang makin meningkat, pasal pemburu haram, pasal orang kampung curi pokok hutan, pasal bini padeli yang tak tahu pindah mana, pasal bola, pasal arsenal, pasal tempoyang dan paling power pasal pp.

" padeli, ko tahu tak pp sekarang ni glamer tak patut? " aku saje kasi panas padeli. aku nak tengok dia.

" ah..ko kasi tahu kat aku bende yang glamer sangatnya..." jawab padeli dengan satu muka yang cukup power.

.

.

.

semalam bila aku borak balik dalam facebook dia boleh tak gaku dia cakap macam tu, dia kata aku buat fitnah pulak, power betul padeli ni. rasa kecik jee aku tengok padeli dari google earth semalam.

notakaki: gambar terkini padeli diambik dari bilik opis Mat Belia

Tiada ulasan: