Isnin, 7 Februari 2011

Belum Ke Mesir

perlawanan sudah masuk minit ke 24. sebagai peminat ala kadar epl, menengok bola antara Liverpool sama Chelsea ni umpama melihat bola antara Kelantan dan Selangor. sepanjang perlawanan ini sempat jugak aku menampar 2-3 ekor nyamuk, berangan untuk jadi kaya dan juga bercita-cita untuk jadi rockers balik.

tahun 2002 aku ada satu program rekreasi di Hulu Perak. nama dia Belum di Belum. masa tu hutan dara belum ini betul-betul dara. para komunis kat sini dulu-dulu jarang-jarang memperkosa hutan Belum ini. sape yang belum ke Belum di mesti wajib pergi sini. tapi aku rasa dia punya sedap lebih kurang Tasik Kenyir. so kalau rasa jauh pergi Tasik Banding tu ada baiknya pergi Tasik Kenyir. lepas ni aku dengar cerita Tasik Kenyir ada jual selipar bebas cukai.

siapa pengantin mubarak? adakah orangnya mesti pro amerika? adakah orangnya mesti seorang pemuja syed Qutub? adakah orangnya seorang Islam liberal yang moden? adakah orangnya mesti baik dengan kerajaan Iran? adakah orangnya mesti geng dengan ulama-ulama Al-Azhar atau ulama Saudi? benarkah Al-Azhar bersalah kerana menyebabkan Mubarak jadi diktator? apakah maksud sebenar diktator? salahkah menjadi diktator?
apakah hukumnya menghantar para pelajar belajar di Al-Azhar di sebuah negara yang diktator?

tentang pelajar ke Mesir aku harap diaorang boleh menarik nafas lega. aku kekadang pikir diaorang bukan risau sangat pasal keselamatan diaorang. aku rasa diaorang susah hati pasal tak boleh nak Facebook. sebab tu diaorang bersyukur sangat sebab kerajaan dapat keluarkan diaorang dari Mesir. bab makan tak timbul sangat pasal biasalah budak-budak U. makan sehari sekali. paling kuat 2 hari sekali. daripada makan baik main games football manager 2011 sama PES 2011. tapi yang penting facebook.

facebook ini jenis kepala bana yang menghancurkan negara-bangsa dalam dunia ni.

Tiada ulasan: