Rabu, 10 November 2010

Mimpi dalam Mimpi dalam Mimpi

gua sendiri tak tahu kenapa musim banjir ni gua sibuk sampai masuk opis tak bukak pun internet. adakah ini di namakan kesibukan? adakah gua berada didalam mimpi orang lain?

realitinya gua baru semalam tengok cerita mimpi dalam mimpi tu. bagi gua kepercayaan ni bahaya. kita mimpi dalam mimpi dalam mimpi punya orang. hal ni macam tak logik. gua ingat nak bakar dvd inception ni. selain bakar ini merupakan satu tanda protes kepada ketiadaan panggung wayang di terengganu. gua ingat nak buat demo masa sukan asia ni.

novel gua memang gua tengah buat sekarang ni. sebab nak nampak seni dan memerlukan latarbelakang yang real maka gua sekarang betul2 cuba bermimpi untuk mendapatkan rahsia pada tahun 1993, 1997, 2001 dan 2005. cikgu gua ajar, latarbelakang dalam sesebuah novel tu penting. tanpa latarbelakang maka watak itu akan mati. buat novel macam buat filem. tapi pakai skrin hijau sebagai latar belakang memang tak true.

sekarang apa cerita gua layan fm2011 tanpa rasa peduli tentang waktu untuk bermimpi dan tulis novel.

Tiada ulasan: