Isnin, 27 April 2009

Never Mind The Bollocks, Here's the Sex Pistols

satu perkara yang syok tentang kerja aku sekarang ialah bekerja dengan 'orang-orang' yang berbeza dalam suasana persekitaran yang turut berbeza. latar belakang yang berbeza, pendapat dan idealogi politik yang berbeza menjadikan ruang-ruang kerja aku sekarang begitu menyeronokkan dan harmoni.

ia umpama keseronokan bila kali pertama mendengar Sex Pistols masa kecik dulu dan sekali sekala menjerit, " anarchy kat lipisssssssssssss!!!! "

aku tidak mempunyai masalah dengan pendapat orang, aku menerima dengan seadanya dan aku tidak bisa mengganggu keintelektualan anda semua. dunia ni akan menjadi begitu harmoni jika kita saling menerima dan memberi pendapat dan apa jua pandangan itu di terima dan didengar dengan penuh rasa hormat.

semasa belum akil baligh dulu ada satu bentuk prinsip kendiri yang dipegang iaitu etika untuk tidak terlalu rasict, tidak terlalu sexist dan tidak terlalu homophobic dalam hidup ini. kepercayaan kepada kebebasan dalam hak-hak individu begitu dihormati dan menjadi satu madah perjuangan.

bagaimana dengan hak masyarakat?

itu yang aku tengah fikir.

notakakis : hey, betul kata fahmi. space gambus experiment memang sedap didengar. all power to the gambus! rock wei! boleh layan dan download disini. try tengok...

Tiada ulasan: