Isnin, 6 Ogos 2012

art kolompo

ada dekat 4 jam jugak aku pikir tentang kolompo. aku tak pikir 4 jam terus. aku pikir ikut set set. mula pikir kolompo dalam 5 minit. habis 5 minit rehat pikir bende lain. lepas tu 10 minit pikir balik pasal kolompo.kalau korang main gim mesti korang tahu macam mana nak buat work out ikut seta. kalau korang tak tahu lantak korang la.

kolompo ni aku perati melalui hala tuju dan pemikiran ibnu khaldun yang aku belajar ni sedang melalui satu zaman kemelesetan. meleset ni tak bermakna runtuh. tapi dia meleset. macam kemelesatan ekonomi. lepas meleset dia ok balik.

contoh kemelesetan ni entah nak cerita tak pakai. bukti2 empirikal ada tapi masih lagi tak diuji lagi. kalau cakap karang tak pasal2 kena sailang. argh, aku pakai ayat kolompo.

membaca Lelaki Eksistensial yang aku beli dengan member seorang penulis lejen ni menjadikan aku rasa kolompo betul. aku rasa banyak giler ketinggalan daripada sudut pengalaman penulis tentang kolompo. seriusnya jalan telawi pun aku tak tahu kat mana. lagi power kalau orang cerita pasal down town cheras tu lagi aku tak tahu. kalau budak maktab tipu aku cakap down town cheras tu kat balakong pun aku percaya.

aku rasa aku tak art mana bila datang kolompo.

aku rasa aku ketinggalan banyak hal tentang kolompo. tapi ok.

aku ok kat kuala lipis. aku okay.

Tiada ulasan: