Sabtu, 7 Januari 2012

901 - Mari Membakar

hari ni dah masuk 8 januari 2012. suka tak suka masa tu berlalu dengan pantas. prestasi blog tak menentu. muka buku sebenarnya satu bende yang membosankan tapi ianya ketagih. lebih2 lagi kalau ada kasi respon.

respon tu satu komunikasi. tapi bagi aku tak respon pun takpe. lu nak respon lu punya hal. taknak respon tak jadi hal. dunia ni steady sebenarnya.

aku demam sebenarnya. 1 januari 2012 aku main hujan. kehulu kehilir main hujan. gaji tak naik2 jugak. yang kaya terus kaya, yang miskin terus miskin. orang gomen adalah orang yang ada code of conduct. orang gomen cuma laksanakan dasar kerajaan dari parti yang menang daripada pilihanraya. dasar kerajaan tu hasil daripada manifesto parti yang menang dalam pilihanraya.

nak hancurkan kerajaan sedia ada bukan susah. burukkan dasar kerajaan. kutuk pegawai gomen, maki orang gomen dan ludah muka orang gomen tu. tapi adakah semua dasar kerajaan buruk?

pada masa dahulu kala, sejak zaman almaududi, aristotle, sun tzu, parameswara, hikayat merong mahawangsa dan malaya union sudah menjadi satu hal yang sangat besar untuk memilih pemimpin yang berakhlak mulia, sopan santun, baik hati, jiwa romantik, beriman, berhenti makan nasik sebelum kenyang dan al amin.

masalahnya anwar ibrahim ni power ke? ke sama je dgn yang lain? atau kita sendiri hidup dalam satu hal yang dipanggil konspirasi. macam cerita xfiles. tahukah tindakan 901 yang diadakan itu adalah sebenarnya satu helah kerajaan untuk mengaburi rakyat bahawa pada hari yang sama ada sekumpulan makhluk asing turut akan dijatuhkan hukuman penjara akibat pencerobohan di bukit bintang. korang ingat imegesin tangkap PATI je ke? lu tahu apa.

luorang pandai menyalak je dalamm FB.

kah kah kah...ayat demam...kah kah kah

1 ulasan:

El berkata...

hahaha. lu memang steady bro