Rabu, 25 Januari 2012

Januari Yang Sibuk dan Steady oi!

1. januari ni permulaan dunia yang agak sibuk. awal-awal tahun dah pergi berjalan. perjalanan daripada kuala terengganu ke kuala perlis ambik masa lebih kurang 10 jam. dalam 10 jam perjalanan tu aku berangan dan berdoa kalau-kalau ada kebijaksanaan daripada menteri JKR untuk buat satu keretapi laju yang power yang boleh sampai langkawi dalam masa 2-3 jam.

2. lepas langkawi aku pergi kolompo. perjalanan kolompo jadi perlahan bila had laju diturunkan. sebagai seorang pemandu driff, aku tak kisah sangat. cuba aku berangan-angan dan berdoa agar ada jugak keretapi power dari terengganu ke kolompo yang boleh pergi sana dalam 2-3 jam jugak.

3. di kolompo aku try naik erl dari kl central ke putrajaya. dia punya power dan cepat kira power. masa ni aku berangan lagi sekali kalau ada erl pergi kuala lipis. tapi paling power biar kasi ada tandas. maknanya dari kolompo, berhenti bentong, raub dan station last sekali tempoyang. power giler angan2.

4. hari ni aku masuk opis. hari-hari aku berulang dalam 38km sehari. pergi balik dalam 80km sehari. sekarang tengah pikir kalau kerajaan negeri buat erl dari kuala terengganu - kuala berang. mesti power pergi kerja.

Tiada ulasan: