Selasa, 13 April 2010

aku, dia dan lagu

(inspirasi daripada ruangan aku, dia dan lagu dalam Klasik FM)

muzik latar alunan biola, tak ada bunyi biola tak true.

nama aku hisham. aku lahir kat kelantan. walaupun lahir kat kelantan tapi aku tak dibesarkan di kelantan. sejak lahir mak aku kata aku duduk kat kulim. masa kecik aku tak ingat langsung tentang kulim.

lepas lepak kulim abah aku pindah ke cameron highlands. disebabkan lama duduk cameron maka memang banyak kenangan manis aku kat cameron. dulu aku duduk berek polis tanah rata. kalau korang pergi cameron highlands kalau korang nampak majid atas bukit tu kat bawah masjid tulah kawasan berek polis tanah rata. sekarang aku tengok diorang buat flat rumah kerajaan sama flat polis.

masa darjah satu aku sekolah kat sekolah convent atas bukit. orang kata tu sekolah kristian. aku tak kisah sangat. masa sekolah situ sampai darjah dua tak ada diorang ajar aku hal-hal agama kristian. sister-sister cina yang ajar aku situ ok je. ada sorang sister cina situ merupakan orang yang ajar aku komputer. masa tu komputer bapaknya besar. aku suka main game tembak-tembak. kenapa tak ada game bola masa tu? tapi yang aku tak puas hati bila aku turun lipis, bila aku cakap aku sekolah convent budak-budak gelak sama aku. katanya mana ada budak lelaki sekolah convent. aku rasa sedih sama perangai diorang.

( bunyi biola...)

bersambung...

Tiada ulasan: