Rabu, 26 Ogos 2009

Cinta Buatan Asrama Penuh Bahagian 2 per 2

( sambung dari cerita bawah..)

"babi. ayat filem...kau dah berapa kali layan cerita tu? " gua dah geram.

"sekali tu jee laaa. pek, aku nak sambung cerita itu hari. lu nak dengar? " muka brader
tu macam laki mati bini.

"ha cerita jee laaa..."

"kan aku cakap kat kau yang awek tu tak terima cinta aku kan? " beria benar cara dia
bercerita

"ha..nape dia dah terima ke? "

brader tu keluarkan rokok dan hulur kat aku. dalam hati aku dah pikir macam nak
bual sampai maghrib.

"bukan. aku sebenarnya ada couple sama kawan baik dia. budak johor. masa tu aku
tingkatan 5. aku SPM masa tu. aku pun tak tahu macam mana aku boleh tangkap
jiwang sama kawan dia tu. hahahaha...hahahaha"

style dia gelak kalau korang tengok memang korang menyampah giler. bunyi gelak dia style suara gelak background dalam cerita komedi.

"pehhh...sekarang kau dengan dia lagi ke? awek tu tahu tak? " gua sedap tanya sambil hembus rokok dan lepas tu letak tangan kat kepala. macam pemikir.

"awek ni lain beb. tinggi. tinggi dia lebih tinggi dari aku. body cam model. suka ziana zain dan yang paling top up sekali dia habis mengaji Quran.." dia cakap sambil angguk-angguk kepala.

"tapi pek...aku baru putus sama dia ni. baru jee 4 - 5 hari ni..." muka sedih dia memang cam jahanam.

"pulak. putus pulak. apa kes? kau tak kasi biodata lengkap kee apa? " aku kasi lawak panas sekali.

"babi pek. putus sebab mungkin jauh beb. aku kat Lipis. dia kat Johor. jauh beb. telefon rumah aku dah naik mendadak ni. bapak aku dah sound semacam. so mungkin ini satu alasan. tapi aku pikir salah satu sebab ialah dia tinggi daripada aku.aku 170 cm. dia tinggi 175 cm. tak sepadan. bersusah payah aku berjogging nak kasi aku tinggi. tapi sia-sia sekarang..."

"banggang jogging nak kurus ada laaa. kalau nak tinggi kena makan apple aku dengar.habis tu macam mana? ko dah 'lonely' laa sekarang? " aku ayat macam kak sri siantan punya ayat.

"yeee..kitaorang tak sepadan. sebab ketinggian. aku kecewa dilahirkan pendek pek. kecewa. " brader ni cakap merapu. nasib baik air teh aku dah sejuk. kalau panas aku simbah kat muka.

"gini laa. aku cadang kau cari awek lain. awek-awek satu sekolah ni tak berkembang mana. balik-balik cerita hal cikgu yang sama. balik-balik cerita hal kawan yang sama. kau kena keluar dari zon asrama penuh kau tu " aku kasi motivasi

"pek, gua dah try. tapi jiwa aku tetap dengan budak sekolah aku pek. so sekarang
ni aku tengah berusaha tekel awek junior yang aku jumpa dalam IRC nie pek..kau nak dengar cerita tak pek pasal dia? " brader tu dengan muka berseri-seri try pancing aku untuk dengar cerita dia.

"aku dah lewat nak main bola ni. lain kali laa. kau jangan dengar sangat cd Black Coffee Blues yang aku kasi tu. boleh mati kau nanti "

aku blah dari situ, pecut WCL aku dan singgah beli rokok kat mini ria batu 2.

"pergi jahanam laa sama asrama penuh kau! " aku cakap dalam hati.

2 ulasan:

paiseh berkata...

kasi tabih je satu kali.. gile.. ingat lu takde kisah cinta ke.. kan?? kan??

Pipiyapong Abdillah Hamzah berkata...

Woi tadi dah penuh. Apsal cutting dua ni? Macam gamp...