Selasa, 17 Mac 2009

i love rocking out - out of memory

sumpahan " holiday in the rain " betul-betul buat gua jadi blues. sebagai bekas budak rock hardcore yang manja di lipis. waktu hujan merupakan satu waktu yang boring dan menghampakan. pertama sebab tak boleh keluar bandar. kalau tak boleh keluar bandar macam mana gua nak berCM sama kaki-kaki lain yang sibuk beli pemain masa tu. kalau dah tak boleh kebandar macam mana gua nak layan 'emo' zeba? lagi satu kalau hujan padang futsal taman permai licin. kalau licin prestasi tak menarik dan ini boleh menimbulkan kecederaan.bila dah cedera, main jadi tak best. padeli iptaman selalu buat alasan cedera. kalau tak gol cakap kaki bengkak laa, kena pijak laa, kena sengat tebuan laa, kucing gigit laa. habis alasan keluar.

tapi aku alu-alukan hujan waktu malam. indah sungguh bunyinya bila hujan waktu malam. bilik kecik aku jadi sejuk. aroma udara mengancam. selimut pun tarik sampai dada. bunyi titik hujan yang kena atap rumah aku jadi satu irama yang sungguh merdu. katak-katak kegembiraan. otak jadi cergas. nak tulis dalam zine pun ada semangat. the smiths dan the cure tak dapat nak lawan sama irama itu. tutup lampu. tutup kipas. tutup radio. bukak cermin.mata pejam. fikiran melayang.tidur pun sedap dan mimpi pun jadi best..

itu hujan yang turun sebagai satu rahmat daripada Tuhan...

1 ulasan:

Jorji berkata...

hehe..gua pun sama kalau kat kampung.gila bosan duduk rumah kalau hari siang dan hujan.apa kes tak main bola petang2....