Rabu, 3 September 2008

malam merdeka yang steady!

malam merdeka gua kena kerja. ada satu jemputan sambutan ambang merdeka dari persatuan belia yang nun jauhnya di sana. dari rumah gua ada dalam 60 km. lalu hutan belantara. so kalau pergi sorang-sorang memang gua tak pergi punya. malam-malam akhir sebelum puasa nie, gua syak hantu jembalang mesti buat last party. so malam tu gua ajak sorang staff aku.

bila sampai gua cukup terkejut, orang cukup ramai. dari mak ayah ke datuk-datuk, dari mat minah belia ke mat minat sekolah, dari dari budak kecik sampai ke adik pra sekolah semua ada. bila gua sampai tu diaorang tengah berkaraoke. wakil YB lambat, so diaorang suruh gua rasmi.

gua rasmi dengan steadynya dalam suasana dewan yang gamat. disebab kan terlalu gamat dan ada budak2 belia tak sabar nak berkaraoke maka gua pendekkan sahaja ucapan gua. lepas perasmian gua di mintak jadi pengadil untuk pertandingan mewarna bendera malaysia. dalam hidup gua ini laa kali pertama gua jadi pengadil pertandingan mewarna. lepas jadi pengadil gua di minta untuk buat 10 cabutan bertuah. lepas tu diorang ada cita-cita suruh gua menyanyi dan dengan lantas gua cakap sori mintak maaf suara tak ada.

agak-agak dekat pukul 1130mlm gua ajak staff gua balik. buat alasan nak tgk bunga api kat bandaraya kuala terengganu. tapi gua tahu tak ada bunga api malam tu pasal sambutan ambang merdeka besar-besaran kat kemaman. malam yang tenang, tak ada jerit2 merdeka, tv gua tutup, internet tak bukak, YM tak layan, rock tak rock, punk tak punk, patriotik tak patriotik, merdeka tak merdeka dan gua layan lepak sama anak baru gua.

malam tu gua rasa malam merdeka yang paling steady dalam hidup gua!

1 ulasan:

Pipiyapong Abdillah Hamzah berkata...

steady steady pakcik orang gelor..