Rabu, 6 Ogos 2008

kisah tepi laut 2

bukan nak mengumpat apa, tapi ini kisah benar. makanan kat terengganu makin mahal!! tadi diam tak diam harga nasik ayam dah 4 ringgit sepinggang. nasik putih sepinggang, tambah ikan keli, telur masak kuning dan sayur harga kat RM 6.30. tambah nasik ayam 2 bungkus jadi semuanya RM 14.30. wtf?

sebenarnya aku dah perasan lama makanan kat terengganu nie mahal. kalau nak berbanding dengan kelantan, aku gerenti yakin kat sana lebih murah dari sini. tapi aku rasa makan kat lipis mahal jugak harganya. tapi tak tahu laa sebab lama tak balik lipis. ftw?

agak-agak ini semua sebab harga minyak naik kan? rm 2.70 seliter memang membebankan. tapi tak boleh jugak korang nak salahkan kerajaan seratus peratus. harga minyak tetap naik, tapi naik laa slow-slow. f::K

aku rasa pindaan semula harga minyak nanti secara tidak langsung akan menyebabkan meter minyak di stesyen-stesyen minyak cepat rosak. bila cepat rosak, nanti pengusaha-usaha minyak akan caj 5% jika kita gunakan pam minyak yang pakai meter. aku agak laa...fm!

ha...aku yakin kedai makan jadi mahal sebab ada cukai 5 % yang kerajaan kenakan. korang perasaan tak kedai-kedai makan kita dah macam KFC. ada cukai 5%? cuba korang cheak tgk...fu!

makan tetap makan...

Tiada ulasan: