Ahad, 20 Mac 2011

BFM

sebenarnya sebagai individu yang berkereta ke sana dan ke mari, hubungan aku dengan radio tidak dapat dipisahkan umpama seperti manusia dan penghawa dingin. setiap kali on kereta maka setiap kali tu aku on radio. bende ni memang dah automatik sejak kecik.

dulu semasa berada dalam krisis kemanusian aku selalu pekena radio IKIM. selain cerita hal yang baik-baik dan lagu yang jarang-jarang bergitar, aku telah mengiktirafkan bahawa radio ikim.fm ni kira terbaik. tapi sejak liberalisasi melanda radio ikim.fm di mana lagu damasutra sama sheila majib pun masuk maka aku pun mencari satu radio alternatif yang cool, berwawasan, tak tinggal sembahyang dan rajin membantu orang ditengah jalan.

akhirnya aku jumpa Business FM. sebuah radio yang beranginkan 89.9fm dan yang paling palat radio ini aku dengar bila aku turun kl sahaja. tahukah anda kenapa radio ni cool?

sebenarnya radio ini taklah cool mana. kalau siang hari aku dengar cerita banyak into bisnes-bisnes, hal-hal saham,tentang pasaran kapitalis dan cerita-cerita motivasi keusahawanan dan macam mana nak jadi jurujual yang cool. bende ni semua memang tak boleh didengar oleh orang gomen yang neo-sosiolis-maxisime-punk macam aku.

radio ni cool sebab diaorang banyak udarakan lagu dari band2 emo jahat seperti Stone Roses sama The Smiths. cuma Jesus dan The Mary Chain jee aku tak dengar lagi dalam radio ni.

Terengganu terus kodi sebab panggung wayang sama radio ini tetap tak ada lagi.

1 ulasan:

Robetogonzales berkata...

awok tu yg kodi. x dengor radio terengganu dgn THR laa ni yg jdi mcm gini..
bukan terengganu xde panggung wayangg..kan dah adee dkt kerteh nungg.. dah nah punoh dahh panggung nuh org duk masuk hari2..
mehh lee daatangg tgokk cite merongg weehh..tgh naek nehhh..