Selasa, 29 Mac 2011

Cuaca dan Jiwa Celaru

itu hari gua berborak sama kawan-kawan seopis. perbualan dengan rakan seopis ni banyak melibatkan persoalan negara dan negeri.

tapi keadaan cuaca yang tak menentu dan kepelikan cuaca ini menyebabkan perbualan kitaorang berada di peringkat antarabangsa dan jugak peringkat planet.

" ini semua sebab tsunami ni, bulan 3 dan bulan 4 kalau ikut normal Terengganu kita ni dalam kemarau. pokok habis mati " ulas kawan gua.

" kalau ikut aku baca utusan semalam, ada satu planet akan hampir dengan bumi, bila planet ni hampir akan berlaku tarikan graviti, masa tulah macam2 berlaku, tsunamilah, gempalah, gunung berapilah, sebab tu ada orang cakap kiamat ni tahun 2012 " gua bercakap ikut satu rencana dalam utusan malaysia.

" bala dah kita ni. semua orang takut, dok tahulah guane 2012 ni..." kawan gua sorang lagi.

" takut..takut..takut...nok lari mana ni..." gua kasi tambah saspen.

" sebenarnya, kalau kita sokmo gi surau/masjid, kita dok ada perasaan macam ni. orang jadi takut sebenarnya sebab diaorang takut mati, cuba-cuba kita pergi surau, dok takutlah bende-bende macam ni...." ulas seorang member tua gua yang dah nak pencen.

gua angguk-angguk dan sangat bersetuju dengan pandangan dia dan terus kasi markah A dalam ulasan yang diberikan.

2 ulasan:

Hazwan Arif berkata...

tu r..ujan x breti dr mareng ni

Penanam Sayur berkata...

jangan letak A je, tamboh bintang bintang sekali :D