Selasa, 1 Mac 2011

awas bahaya jogging!

entah kat mana sebabnya. entah siapa yang perlu dipersalahkan. tapi ia berlaku dalam diri aku sekarang. aku tak tahu dimana datangnya apa yang di panggil ortodoks, konvensional atau jumud itu. 3 bende ini dikaitkan dengan pemikiran. siapa yang mencipta perkataan ini merupakan satu hal yang tiada siapa tahu.

entah apa silapnya aku melihat 3 bende ini berlaku dalam diri aku. dimana hilangnya semangat pemikiran terbuka dan liberal yang selama ini berada dalam kotak fikirku. sehingga sekarang aku masih lagi mencari jawapannya.

akhirnya aku telah menemui jawapannya. ini semua sebab jogging. sekarang aku berjogging hampir setiap petang. kalau tak petang aku jogging waktu pagi. kebanyakan geng-geng jogging yang aku jumpai adalah warga emas. kebanyakan daripada mereka tidak berjogging tapi berjalan sambil membincangkan isu-isu semasa.

disebabkan telinga yang capang dan otak yang bijak, aku dapati bahawa apa yang mereka lontarkan di mulut mereka itu masuk juga kedalam otakku. maka secara automatik aku dapati bahawa ini lah puncanya mengapa aku kehilangan pemikiran ku yang sangat "liberal itu".

awas. jogging itu bahaya!

1 ulasan:

Bijen M. berkata...

Sebab tu trend orang muda zaman sekarang jogging sambil lekat iPod dekat lengan.
T_T