Selasa, 4 Mei 2010

musuh negara

pak ungku aziz kata internet sama tv sudah jadi musuh buku. perkara ni memang bukan bende yang boleh main-main.

tapi macam mana dengan muka buku? adakah dia musuh buku? adakah pak ungku tak ada muka buku maka secara auto dia pun cakap internet musuh buku?

kenapa abang tukar tiup marah sangat ke orang tua ni? adakah orang tua ini terlalu garang masa jadi cikgu kat UM?

aku berjanji pada diri aku untuk mengurangkan diri dengan musuh buku ini.

4 ulasan:

mannmusa berkata...

tak sama tv dan internet....tv mmg mush buku pasal menonton tv tidak membaca tapi masih memberikan pengajaran bg yg mau mengertai dan mau belajar...lain dengan internet. Internet sama dengan buku malah lebih baik kerana ianya juga ada element membaca..menjana ilmu. sama dengan buku internet ada berbagai bahan ada yang macam sampah malah lebih teruk ada yang cukup bermakna...hanya pembaca dan penggunanya lah yg memilih m,ana nak satu yang nak di telaah

mannmusa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
meorazor berkata...

intenet ngn tb jln mudah dpt ilmu..tp kedua2 sumber ni tidak boleh dipercayai 100percent.

buku merupakan hasil karya seseorg yang lengkap dan padat.tetapi agk bosan jugek nak bc kan..



p/s:terigt time2 skolah ada projek membaca nilam..

j or ji berkata...

tiada sapa yang nak bermusuh dengan buku. ungku aziz pandai2 je kata.