Isnin, 10 Mei 2010

ini tanah rata


aku pikir aku lepak kat cameron highlands lama jugak. mungkin 5 atau 6 tahun. aku sempat tadika sama sekolah sampai darjah 2 kat atas sana. gambar ini dirakamkan di tanah rata. kawasan ini merupakan berek polis. atas berek polis tu yang korang nampak tangga tu menuju ke masjid tanah rata. sebelah berek polis tu perumahan untuk kakitangan gomen aku rasa.

kalau korang pergi sekarang ke tanah rata memang korang tak jumpa berek polis ni. last aku pergi aku tengok diorang buat rumah flat polis. kawasan perumahan gomen juga dah jadi rumah aparment ( sedap sikit sebut aparment daripada flat).

tangga aku tengok tak berubah. pejabat belia dan sukan daerah cameron highlands pun sejak dulu tetap macam tu. kawasan padang dia cool dan tetap macam tu. perangai orang cameron main bola kat padang pukul 12.00 tengahari merupakan satu tradisi sejak dulu. mungkin mak ayah diorang ajar main bola tengahari.

masa ni, basikal yang aku naik seperti dalam gambar merupakan satu bende yang paling stylo yang pernah ada selain kasut roda. basikal ini memang cool. setakat pusing satu berek polis dengan basikal ini merupakan satu bende yang tak ada masalah. gear-gear speed tak pakai. ada bukit aku masuk, air lumpur aku redah dan pernah satu kali longkang parit belakang tepi rumah pernah aku masuk. masa tu menangis tak ingat.

terima kasih kepada mak dan abah kerana merakamkan memori-memori indah ini. walaupun bukan kamera dslr tapi merakamkan saat-saat indah ni merupakan satu hal yang perlu mak ayah zaman sekarang tiru.

beli basikal untuk anak-anak anda dan beli kamera supaya anak-anak anda dapat mengucapkan terima kasih kepada anda.

this is tanah rata!

3 ulasan:

pu3aan berkata...

dalam byk2 tanah..tanah ape yg rata..tp die xrata..???
kihkihkih..

Tanpa Nama berkata...

pehh, low rider nih

meorazor berkata...

klasikk!