Jumaat, 21 Mei 2010

Hari Semua orang melukis Nabi Muhammad?


hari melukis Muhammad? apakah jenis manusia yang cuma menimbulkan rasa benci kepada orang lain dan menyebarkannya? dan jenis manusia apakah yang mahu melihat orang lain marah dan kecewa? gua hairan.

gua sangat marah memikirkan tentang hal ini. Muhammad bukan manusia biasa. baginda adalah seorang Nabi. manusia ada 3 jenis. satu manusia kanan, satu manusia kiri dan satu lagi manusia istimewa yang digelar nabi atau rasul.

Isa manusia yang sangat istimewa. orang islam percaya pada Isa. namun tidak pernah orang islam menganjurkan hari melukis Isa. begitu dengan ibrahim, begitu juga dengan musa dan sebagainya.

mereka yang tidak mengenali Nabi Muhammad wajar mengenalinya dengan lebih dekat. gua cadangkan korang yang telah atau belum mengenali siapa Nabi Muhammad agar berpeluang membeli buku dari karya Martin Lings bertajuk, Muhammad - Kisah Riwayat Baginda berdasarkan sumber-sumber awal. gua memang rekeman dan gua hanya jumpa buku ini kat kedai buku popular. jarang anak melayu menulis riwayat Nabi Muhammad seperti Martin Lings.

gua pikir membenci kepada kebencian yang mengugat kesenangan hati orang lain merupakan satu hak. mereka yang memprotes dan melaungkan kutukan terhadap tindakan membenci manusia yang istimewa seperti Nabi Muhammad wajar dipuji.

jika anda merupakan manusia yang bersetuju dengan hari melukis Muhammad atas dasar hak asasi dan ruang lingkup kebebasan berfikir dan bertindak anda. jika ada pikir ia merupakan satu kehendak kepada kebebasan meluahkan perasaan atas keliberalisasian dunia ini, maka anda secara tak langsung akan mendapat respon dari jari tengah saya.

5 ulasan:

Pipiyapong berkata...

perseKUTUan mungkin akan menganjurkan hari melukis Apex nanti.

Ismail Othman berkata...

lama tak pekena 2B ni..

Pok Li berkata...

wa tengah pikir nak berenti jadi ahli facebook.

zul's berkata...

saya sudah meninggalkan facebook..
terima kasih infonya

http://zulseffort.com

denaihati berkata...

Tentangan yg keras kepada penganjur acara yg biadap ini mesti disokong.