Khamis, 13 Oktober 2011

Kuntum-Kuntum Bunga Palsu Trafik Light

aku tak tahu nak cakap macam mana lagi ni. ada satu tempat namanya simpang trafik light Ajil. kat situ ada kuntum-kuntum bunga palsu yang hidup pada waktu malam. palsu tapi lawa giler.

bunga api ni jadi lawa apabila dicampur dengan sinaran neon. memang lawa. kekadang macam pokok krismas. ada satu malam tu aku balik lewat sikit. disebabkan lawa maka aku nyaris-nyaris langgar trafik light.

kecantikan itu kekadang satu kepalsuan mata. bende ni bahaya. paling bahaya bende ni subjektif. cantik bagi aku, tapi tak cantik bagi kau, comel bagi kita tapi tak comel bagi mereka.

kekadang bende ni persepsi. kalau ada 24 juta rakyat malaysia kita mungkin jumpa 24 juta persepsi manusia. contohnya semalam, aku belajar satu bende dari Maharaja Dr Rizal, dia kasi ceramah pasal Kuasa Minda. memang power, disebabkan power, lepas setengah jam dia kasi ceramah aku keluar. nampak tak power kuasa minda aku?

paling power semalam aku layan NatGeo tajuk Nomad Bear/bear Nomad apa entah tajuk dia. memang power, paling power tentang Alaska. tiba-tiba semalam aku pikir pasal misi aku jelajah dunia. misi tu dah aku gerakkan sejak tahun 1997. lepas kerja gomen tahun 2001 sama kahwin pada tahun 2004 misi jelajah dunia ni macam senyap jee.

ini semua persepsi. ini semua kuasa minda. tapi kekadang aku pikir ni semua angan-angan. kuasa minda melayu ialah angan-angan.

pagi ni aku bangun tidur sambil ingat hari ni hari Rabu. power betul kuasa minda ni...

Tiada ulasan: