Rabu, 28 Oktober 2009

Majlis Pertunangan

sejak dua menjak ni aku tengok orang bertunang dah lain macam. adik aku dua-dua orang hari tu dia punya majlis pertunangan macam style orang nak berkahwin. siap order kanopi lagi. dia punya cara masak pun panggil makcik ros. yang aku panas siap mak andam datang rumah hias muka. nenek aku yang dari kota bharu geleng kepala tak sudah.

adik ipar aku nak bertunang sabtu ni. persiapan aku tengok macam ganas jugak. kehadiran pihak lelaki ada dalam 13 buah kereta. ramai tak patut. 2 -4 hari ni sibuk tengah siap macam-macam. mak mertua aku lebih menghala pada hal-hal masak. cara beli barang macam nak kenduri kahwin dah ni. aku syak ada dalam 30 kereta akan parking kat area rumah mertua aku. harap-harap tak ada usaha untuk jemput RELA kawal lalulintas area rumah mertua aku ni.

ada satu musim aku tengok orang yang nak bertunang siap gantung banting. bab tu aku dah kagum. bini aku cakap ada jugak orang nak bertunang siap order pelamin. harap tak ada orang buat kad jemput ke majlis pertunangan.

dunia ini berubah dengan laju. kalau tak ikut laju nampak sangat kita ni kodi. kalau orang bertunang tak buat betul-betul nampak sangat kita ni ketinggalan bas. orang sekarang mana pakai tm net, kapasiti kelajuan 51.2 kpli(betul entah tidak) dah tak pakai. orang semua pakai broadband, yang kaya sikit pakai blackberry. hari-hari boleh main facebook. hari-hari boleh lapor bende yang kita buat. kalau tak ada facebook memang kodi sekarang.

sudah, esok hari khamis. gua memang malas betul nak pakai baju batik.

3 ulasan:

Jorji berkata...

yang aku heran,duit takda banyak pulak tu..tapi tunang nak grand2.

bG berkata...

lu bila nak tunang? jgn lupa jemput

terrarosa berkata...

baju batik , seksikan ?
asyik melekat kat perut
hahahahaaa...

alamak jam sudah 1.45 pagi,
keh tak gosok baju batik lagi.
Esok Idris Jusoh nak datang tengok keh pakai baju batik :P