Ahad, 14 Ogos 2011

Kenapa Budak Perempuan Kelas 5 Cempaka Pandai-Pandai?

pagi tadi masa aku lalu satu kawasan sekolah aku agak kagum dengan sekumpulan budak-budak yang dok sibuk main bola kat padang besar. aku ingat budak-budak ini dalam tingkatan 3-4. tapi semua budak lelaki. mungkin pendidikan jasmani tak berapa nak in sangat masa bulan puasa ni dan cikgu pendidikan jasmani pun memang suka duduk dalam bilik guru yang beraircond.

tiba-tiba aku teringat memori manis aku sewaktu masa pendidikan jasmani. di sekolah berasrama penuh, pendidikan jasmani merupakan satu subjek yang di pandang serius oleh pelajar dan guru-guru. cikgu yang mengajarnya jugak jenis cikgu serius. jangan buat main-main. siapa buat main-main memang bahana.

ini nak cerita apa yang berlaku selepas masa pendidikan jasmani. biasanya budak-budak lelaki akan salin baju sekolah dalam kelas. sambil tukar baju kitaorang akan atur kerusi panjang lepas tu baring sambil kipas dipusing laju-laju. masa tu memang rasa syurga betul. paling power baring atas meja. masa tu budak perempuan memang tukar baju dalam tandas.

apa yang paling power ialah biasanya budak-budak perempuan ni selalu bawa botol-botol air dalam kelas. disebabkan keletihan aku dan beberapa kutu yang lain akan minum air yang budak-budak ni bawak. kekadang kitaorang ni minum sampai habis.

disebabkan masih ada lagi perasaan kasih sayang dengan kawan-kawan perempuan ni maka secara tak langsung untuk memastikan para pelajar perempuan dapat menghilangkan dahaga selepas waktu pendidikan jasmani maka air yang kitaorang minum tu akan kitaorang gantkan dengan air paip.

oleh yang demikian aku rasa minum air paip ni sebenarnya ada baiknya. ini terbukti dengan kejayaan budak-budak perempuan kelas aku yang score giler babi dalam SPM pada tahun 1996. yang paling power pergi luar negeri. tengok sekarang ni, boleh dikatakan mereka semua mempunyai perkerjaan yang tetap, gaji yang besar, suami yang comel dan anak-anak yang manja.

atau mereka pandai dan berjaya pada hari ini kerana kesan bekas mulut kami pelajar-pelajar lelaki 5 Cempaka? Jangan biarkan misteri hidup ini menyelebungi diri anda!!! jeng..jeng...jengggg...

4 ulasan:

Waqheh berkata...

cilakak..kah kah kah

Hazwan Arif berkata...

yang ni mmg........ kah3

Metal Sangap berkata...

hahahha..

Jarr berkata...

mulut lu mmg masin kot Pek?