Selasa, 2 Ogos 2011

Hey Ramadan

sebenarnya aku ada satu penyakit sekarang ni. nama dia penyakit takleh tengok laptop lama-lama. setakat hari ni aku ingat ada dalam seminggu lebih tak bukak laptop. tapi kalau komputer besar ni ok lagi. kalau tengok skrin lama-lama rasa macam sakit mata. so sekarang ni aku memang into spek mata bila depan komputer.

syukur bila Ramadan datang lagi. dalam hidup aku banyak kisah-kisah sedih, sedap, kelakar, suka dan duka bila mengenangkan Ramadan. Cerita yang paling sedap dalam dunia untuk diceritakan kepada anda-anda semua ialah cerita time Ramadan. Kisah dari kecik di Kuala Lipis, kisah Ramadan di MRSM, kisah Ramadan sebagai seorang penganggur dan kisah Ramadan semasa bujang dan berumah tangga merupakan satu story sedap untuk diceritakan. aduh bila rasa nak cerita tentang hal ni?

Aku sebenarnya amat kecewa dengan kekalahan Malaysia dengan Singapore itu hari. rasa nak menangis pun ada. Syukur pada tuhan dengan semangat Rakyat Malaysia yang dari Perlis sampai Sabah menyokong pasukan Malaysia. ini satu fenomena yang hebat. patriotik ni sebenarnya penting jugak untuk di fikirkan. dunia aku rasa akan senyap tanpa nasionalisme tapi bagi aku patrotik sebenarnya kena steady. paling tak steady aku dengar dalam radio mana entah DJ radio suruh mengaum untuk menyokong pasukan malaysia. DJ yang kodi bagi aku.

2018 2 tahun sebelum 2020 kita akan pastikan Malaysia masuk Piala Dunia. Siapa kita? aku, korang, geng persatuan bola dan rakyat Malaysia semua kena pastikan. senang jee, mana2 budak yang korang tengok terer main bola korang terus telefon FAM. dan FAM kena pastikan ada telefon 24 jam tentang hal ni.

baru power! Salam Ramadan untuk semua!

1 ulasan: