Ahad, 15 Mei 2011

Bincang-Bincang

banyak bende kena bincang. duduk lepak-lepak sambil berbincang ni merupakan satu hal yang perlu dalam hidup manusia. nak nampak power dan elit sikit perbincangan orang panggil mesyuarat.

mesyuarat peringkat akar umbi yang paling orang nak masuk ialah mesyuarat JKKK. tapi sekarang aku tengok mesyuarat JKKK tak true mana. sape-sape ahli JKKK pergi mesyuarat dapat elaun. mesyuarat dengan elaun ni merupakan satu mesyuarat yang tak true dan tak power sangat.

mesyuarat yang paling atas dan paling power ialah mesyuarat kat PBB aku rasa. ini melibatkan mesyuarat yang melibatkan negara-negara bangsa. mesyuarat ni paling true sebab ianya melibatkan banyak bahasa. tapi setakat ni ni tak pernah pulak wakil tetap malaysia cakap bahasa melayu.

sebenarnya bincang-bincang, mesyuarat atau syura yang kita buat selama ni bertujuan untuk menjauhkan kehidupan manusia daripada anarchy. anarchy walaupun nampak sedap didengar oleh anak muda merupakan satu hal yang sangat bahaya dalam hal bernegara.

tujuan utama ada meeting JKKK adalah bertujuan mengelak kampung berada dalam keadaan anarchy dan begitu jugak meeting peringkat PBB untuk mengelakkan negara lain tak buat onar kat negara lain. persamaan itu juga untuk mengelakkan dunia ini berada dalam huru hara.

minggu lepas aku hari-hari mesyuarat. sampai sekarang hidup masih lagi huru-hara. semangat Amerika kena ambik sekali sekala dalam hidup ini.

Tiada ulasan: