Rabu, 26 Januari 2011

Pantai, Laut dan Planet

aku pagi tadi bila bangun tidur tiba-tiba dapat angan-angan. aku sendiri tak tahu jenis setan apa yang kasi angan-angan canggih selepas bangun tidur. aku agak ini setan jenis moden. takpun jenis setan yang kena lastik dengan malaikat apabila cuma mendengar rahsia-rahsia langit.

angan-angan dia macam ni. kalau ada peluang, aku nak berkhemah tepi pantai atau tepi sungai. kat depan aku mesti ada gunung yang tinggi. belakang gunung tu mesti nampak planet besar. kalau boleh ada dua 3 planet besar kat belakang gunung tu. lepas tu bila waktu malam dari dalam khemah aku akan lihat hujan-hujan mateor dari langgit. kalau berkesempatan kelihatan 2-3 ufo berterbangan riang.

dari dalam khemah aku akan mendengar binatang-binatang hutan menyanyikan lagu mereka. angin bayu bertipu tenang, bintang-bintang berkelip dan planet-planet dibelakang gunung itu bergerak perlahan.

canggih tak patut cita-cita.

Tiada ulasan: