Isnin, 22 November 2010

hubungan Padeli dengan Mimpi

konsep mimpi dalam mimpi merupakan satu konsep paling simple yang pernah manusia cipta hasil pengalaman manusia sendiri. aku jumpa konsep mimpi dalam mimpi ni bila aku balik lipis itu hari.

semua ada kaitan dengan mimpi dan perjalanan. mimpi itu apabila kita kuasa dua kan akan menjadi konsep mimpi dalam mimpi.keadaan mimpi yang direalitikan adalah seperti mimpi basah. bagaimana manusia boleh basah dalam mimpi mereka?

hal ini telah berjaya aku jumpa jawapannya apabila aku balik lipis itu hari. bayangkan mimpi pertama kita ialah balik lipis. sampai lipis entah macam mana aku boleh berjalan pergi cameron highlands. dan mimpi kedua itu kita anggap sebagai pergi cameron highlands. tiba-tiba sebab aku tengok gunung brincang tu menarik maka aku pun naik gunung brincang. maka secara tiba-tiba naik gunung brincang itu kita anggap sebagai mimpi ketiga.

maka secara autonya mimpi dalam mimpi tu merupakan konsep perjalanan dalam perjalanan. jika anda masih tak faham ternyatalah masa SPM itu hari anda tak ambik geografi.

notakaki: ulasan seterusnya dalam catatan akan datang. HUBUNGAN PADELI DENGAN HUTAN DAN HAIWAN. DIMANAKAH KESILAPANNYA?

Tiada ulasan: