Sabtu, 3 April 2010

jagong

tahun ni aku pikir aku nak buat rekod dalam hal melawat cameron highlands. tak sampai pertengahan tahun aku dah 2 kali naik cameron. aku pikir setiap 2 bulan sekali aku akan naik sini.

nak naik sini bukan main-main punya operasi. ada 3 jalan runtuh kat laluan tasik kenyir. jalan felda aring berlubang-lubang macam negara afrika. pemandangan kat lojing buat sakit hati. hutan botak-botak. alam sekitar telah tercemar.

masa nak naik atas aku tengok pembangunan cameron highlands macam tak ada hala tuju. orang tanam sayur berterabur, bangunan entah apa2 boleh buat, mat bangla bersepah, cuaca dah tak sesejuk dulu, orang berterabur parking kereta, cina makin kaya, india makin ramai, melayu bergaduh sesama sendiri, hotel bersepah dan persatuan belia entah ada ke tidak.

aku datang cameron sebab aku jatuh hati sama jagung dia. tadi makan 4 sekali gus. apa baja dia pakai? karam singh tak ambik port ke siasat hal jagung cameron?

pasal tidur malam ni aku pakai baju biasa macam tidur kat sekati? mana pergi sejuk?

Tiada ulasan: