Jumaat, 5 Jun 2009

i pop pop blow blow bubble gum...



Satu hal yang menarik tentang Kuala Lipis ialah ia merupakan satu bandar yang terletak diantara dua jalan iaitu jalan keretapi dan jalan sungai (sungai Jelai). Satu hal lagi ialah bandar Kuala Lipis merupakan satu bandar yang mempunyai jalan sehala tertua di dunia. lepas tu Bandar Melaka ikut, Kuantan ikut dan sekarang ni aku tengok Kuala Terengganu dah ikut. Jalan sehala lambang kemajuan sesebuah bandar?

Kalau lalu Stadium yang runtuh kat Gong Badak hari tu, aku sama bini aku mesti berfikir tentang perkara yang sama. pertama dari jauh kami tengok stadium tu macam kapal alien yang jatuh macam cerita Independence Day. Pengalaman aku masa lepak dalam stadium atau masa main bowling kat situ pun tak konpiden mana. kalau tengok dari dalam memang ada retak-tetak sikit. aku pikir stadium runtuh pasal 'masin mulut' orang Terengganu yang tak konpiden sama stadium baru. aku pikir laa...

ps : stone roses sawan yee. Naik keretapi kalau tak nyanyi lagu Sally Cinnamon tak cukup indie aku rasa...

5 ulasan:

j or ji berkata...

orang ganu buat stadium pun tak lepas ni..camno nak lawan N9?

hehe

hai berkata...

Bandar lipis memang tak besar mana,tapi 2 kali nak g rmh pak sedara asyik sesat je...2 kali jugak dia dtg jemput...

Hashim Zabidi berkata...

Tentang bandar Lipis tanye gua lah.Luar dalam, atas bawah semuanya dalam kocek sebelah kiri gua, ha ha ha....

suhaila-ab berkata...

HEHE...BANDAR MELAKA BYK 1 WAY...KALAU FIRST TIME PEGI DAPAT LA 'HAJI MELAKA'....TAWAP 10 KALI...TAK JUMPA JLN KUAR...

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

syam... foto abe di meru klang ahad lalu tempat kawin tu masuk di sini...nanti abe ambik lah