Sabtu, 18 Disember 2010

Masa dan perjalanan

1. aku sekarang berada di putrajaya. setiap kali jumpa putrajaya setiap kali itu juga aku dengar orang puji mahathir. menawan putrajaya dah kira macam menawan baitulmaqdis. sesiapa orang melayu berjaya tawan putrajaya maknanya dia berjaya menawan dunia. tapi masalahnya sekarang tanda jalan kat putrajaya gampang dia bukan sikit. aku cadang kena wujudkan jabatan papan tanda peringkat negara.

2. menulis ini perlukan kesabaran. disamping itu juga membaca juga memerlukan kesabaran yang tinggi. novel bumi cinta yang aku beli 4-5 bulan sedang dalam proses pengakhiran. penulis novel tu memang up giler babi watak hero indonesia dalam cerita tu. dia punya gampang bukan sedikit gampang. semua yang best, terer, alim, intelektual, bijak, cerdik, terer agama, pandai berbicara semua jatuh kat mamat tu. sabar jee ni...

3. semalam aku tengok wayang. dah lama giler tak tengok wayang. dia punya debar pun macam kencang tak patut. layan pulak cerita tron. aku ingat 3d. pasang wayang ni aku teringat bahawa kat terengganu dah ada panggung wayang. tapi jauhnya kat kemaman. hot jugak aku. apa tokey wayang ingat area kemaman tu orang kaya minyak banyak bagus sangat ke? aku masih memberontak agar kat kuala terengganu mesti ada panggung wayang.

4. cuti-cuti malaysia bulan ni aku pergi melaka. aku sebenarnya ingin melahirkan rasa respek aku pada dato ali, ketua menteri melaka. kalau kata melaka negeri maju memang aku setuju. aku sendiri kagum gak macam mana negeri yang tak ada balak, sumber alam tak banyak boleh jadi maju. dato ali memang arkitek terbaik dalam memajukan melaka. aku sebenarnya rasa kagum dengan projek-projek pelancongan yang dia buat. habis semua benda nak jadi muzium kat melaka. menyusur sungai melaka kira terbaik pernah aku naik kat malaysia dan aku berdoa agar ada disneyland kat situ satu hari nanti.

5. aku rasa klcc tak cukup tinggi. kat putrajaya ni tak nampak sangat.

2 ulasan:

j or ji berkata...

ada kau kira berapa banyak poster ali rustam kat bandar melaka?

7422!

sis_fazi berkata...

suka...penawar duka tatkala dinihari dan sukar lelap ini. ahaks