Khamis, 16 Julai 2009

Pesanan Khidmat Masyarakat - Menentang Obesiti

Ada satu musim pada tahun 2002 aku pergi satu kursus namanya Seminar Kecergasan Pegawai-Pegawai (Lelaki) Kementerian Belia dan Sukan Malaysia. Disebabkan masa tu aku slim lagi, kurus, nampak cam model, sihat sejahtera dan main bola cukup 90 minit maka aku tak ambik pusing sangat hal-hal ceramah, khidmat nasihat dan panduan hidup sepanjang kursus tersebut diadakan.

Sekarang Kementerian Kesihatan Malaysia kata aku dah obes. Panas dengan gelaran obesiti lantas satu petang aku selongkar kotak buku aku lalu menjumpai nota-nota kesihatan tentang cara bersenam dan style pemakanan yang sihat.

Cukup baik dan bagus untuk di ikuti oleh budak-budak gemuk yang lain. Selamat bersenam boroiman!




ps: budak-budak gemuk seluruh dunia. Unite dan take over! Sila jogging atau berjalan untuk tubuh yang lebih menarik.

5 ulasan:

Epi berkata...

boroiman of the world unite!.

hahaha.

terrarosa berkata...

buatler kertas kerja baru...
objektif dah memang jelas dan nyata.
mesti Boss sokong 100%
kehkehkeh....

ceri masam berkata...

lets unite! hehee comey

Pok Li berkata...

obes dari genetik ke?

Ejoi berkata...

Apex, aku tahu perasaan kau...

Mari kita bersama2 mengkuruskan badan...