Ahad, 15 Mac 2009

doremon terbang tinggi



tiba-tiba hujan ribut melanda. rasa macam musim tengkujuh. orang kata pemanasan global. banyak sangat pakai penghawa dingin maka gas cloro-floro-karbon (cfc) punca dunia jadi panas. bila panas ais-ais kat kutub utara dan selatan akan cair. lepas cair dengar cerita tempat-tempat yang dekat pantai akan ditenggalami air. dengar cerita berpuluh tahun lagi singapure, penang, langkawi, pulau kapas, pulau redang, pulau tioman akan tenggelam. yang paling sedap dengar kuala terengganu dan kuantan pun tak terlepas jugak. buat atau beli rumah kat lipis jua akhirnya...

notakakis: tun mahathir sedih bila orang mahu sains dan matematik diajar dalam bahasa melayu balik. sedih? KAKAKAK..KAkakKAKAK...HehehAHAHAHAHHAaaa...(macam blog hishammudin rais pulak...) disebabkan bahasa melayu tak ada mutu, dan orang tak suka inggeris maka aku cadang kita ajar dalam bahasa latin lah pulak...

3 ulasan:

azman berkata...

apa blog si hishamuddin rais?

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

tun nampak apa yang kita dah buta. bila tak tahu BI maka habislah MELAYU TAK BOLEH TAKLUK DUNIA GLOBALISASI. SEBAB BAHASA ERA GLOBALISASI YANG TAK ADA SEMPADAN NI ADALAH BI. Melayu nak liberalisasi dan global tapi tak mau BI... kan funny dan fucky. salam dari abe li

Bro Bear berkata...

ajar dalam bahasa tubuh (body language) hehe...