Jumaat, 7 September 2012

Kisah Percintaan Damansara

pada satu hari dalam bulan syawal aku kena pergi kolompo untuk bekerja. bekerja di kolompo ni bagi aku kalau sekali sekala tu sedap jugak. kalau kerja kat kolompo hari hari bapoknya tak sedap.

aku ingat lagi tarikh tu. hari tu 28 Ogos 2012. petang tu aku ada meeting kat putrajaya dan malam tu ada orang ajak main futsal rakankop lawan kopkiller. giler babi punya bahaya game ni. masa tu aku lepak damansara umah amar sama pp.

maka lepas main bola tu kitaorang pergi makan dan pekena berborak tentang hal-hal scene bola, percintaan dan jugak hal hal lelaki.habis berborak aku dan pp pergi tapau nasik kandar. makan nasik kandar jam 2 pagi ni jarang betul orang kuala lipis buat.

amar pergi masuk kereta malas nak tunggu pp dan aku tapau nasik. lepas tu dah bosan menunggu aku pulak pergi kat kereta sebab pp lambat sangat. kat kereta aku bukak bonek dan melipat baju dan mengemas kereta sedikit. maklumlah keretaku rumahku.

sedang sedap melipat baju pp terus masuk dalam kereta. amar tengah main sms dan tiba-tiba pp bukak kisah percintaan damansara. cara pp bukan cerita ni menarik lantas aku terus duduk kerusi belakang dan terus tutup pintu kereta.

dalam keadaan bercerita tu amar terus reverse kereta dan kitaorang menuju balik rumah. amar, pp dan aku kasi ulasan tentang kisah percintaan damansara. tak sangka diaorang ni ada prinsip-prinsip percintaan yang jitu.

tiba-tiba aku rasa macam bende jatuh. celaka betul bonek tak tutup. aku jadi panik gile sebab takut beg aku jatuh. dah laa ada komputer dan aku juga bawa barang-barang rahsia kerajaan dalam beg tersebut. tapi syukurlah yang jatuhnya plastik sampah.

siapa yang bersalah? pp bawak kisah percintaan damansara atau amar yang bawa kereta tak pandang belakang?

nasib baik takada padeli masa tu. kalau ada cerita ni mesti sampai syawal tahun depan.

Tiada ulasan: