Rabu, 5 September 2012

Keretapi Puaka

2 minggu ni memang aku letih tak patut. dari kuala terengganu aku pergi kota bharu, lepak kejap gua musang dan lepas tu terus pergi kolompo. sibuk raya tak habis lagi tapi tiba-tiba dan kena pergi kerja. aku tak kisah sangat pasal kerja aku ni pun bukannya jenis boleh kasi perang antara dua negara.

minggu ni macam biasa aku berulang balik dari gua musang ke kuala lipis. kuala lipis ni bandar dia tak laa besar macam kolompo tapi kat sini ada stesyen keretapi. power laa dari kuala terengganu tu.

maka petang semalam pun dalam 715 petang aku pun bertolak balik dari gua musang ke kuala lipis. sebab letih kolompo minggu lepas tu tak habis lagi masuk je keretapi aku tidur.

sampai satu tempat keretapi ni berhenti, tiba-tiba bunyi telefon dan aku tengok abah aku tok mat telefon.

"ha, mung ada mana ni? "

" apa? " aku tanya balik sebab line tak sedap nak ada.

" mung ada mana? abah tunggu kat lorong surat khabar karang. ada mana ni? "

" tol gombak ni. tol gombak. " aku jawab steady dan lancar.

tiba-tiba abah aku putuskan perbualan.

dalam 5 minit jugak aku berfikir.

lepas tu aku beristifar dan berdoa agak tok mat tak anggap aku anak derhaka.

1 ulasan:

smbotak berkata...

jangan tok mat gerak pergi tunggu kat tol gombak sudah...