Selasa, 13 September 2011

Syoba



selain Ahmad Johari, Amiruddin Kassim, Iswani Ibrahim, Nor Fariza Zaki, Rebecca, Mohd Edzuan Zubir, Nor Juhaliza, Hazalia Hassan dan Arif Faizal. Aku ada seorang kawan baik yang bernama Shahyil Syoba.

apa yang lain tentang Syoba ni ialah dia bukan sekelas dengan aku masa SRK Clifford dulu. Syoba ni kelas sebelah kelas aku. walau bagaimanapun aku sendiri tak pasti dia kelas aku atau sekolah kat SRK Wan Ibrahim.

SRK Wan Ibrahim ni sebenarnya satu sekolah yang kodi sikit sebab kalau main bola kena kongsi dengan SMK Orang Kaya Haji. Biasanya orang-orang asli dan orang kebanyakan sahaja yang sekolah Orang Kaya Haji ni.

dipendekkan cerita lepas aku menggangur dulu aku memang kacip laa sama syoba ni. paling power aku selalu ambik syoba pergi jalan-jalan. masa mengangur dulu kita orang berkongsi hobi yang sama iaitu memancing.

kenangan paling power kita orang ialah pergi memancing di Terenggun. Sebab power ialah masa tu 1st time aku dapat ikan pergi memancing. masa tu aku, syoba dan honda cup lampu petak WCL 964 aku merupakan kawan baik. paling sedap syoba selalu belanja aku rokok.

masa mengangur jugak kitaorang pernah kerja sama-sama. kerja yang paling power pernah kitaorang buat ialah buat bata. peh, masa tu memang power tangan dan lengan aku. disebabkan itu maka aku sempat kerja selama 1HARI jee dengan syoba.

sebenarnya syoba ni jenis senang untuk berbincang. paling senang ialah masa kitaorang buat kerja korek lubang pagar rumah aku dulu masa bulan pose. walaupun padeli dan pp berjanji bersama-sama mengorek lubang, tapi hanya syoba jee yang datang. sejak dari tu aku tak percaya sangat sama padeli dan pp. masa mengali lubang dulu sempat jugak aku menyumpah padeli dan pp. orang kata sumpah orang berpuasa ni masin mulutnya. tapi aku tengok sumpahan aku tu lebih banyak terkena pada pp. tengok pp sekarang, entah kenal ke tidak kerani kwsp.

sekarang ni syoba dan kahwin dengan orang utara. dia dah makin melupakan lipis. yang paling kodi sekali dia sokong arsenal. giler kodi sokong arsenal ni. rasa taknak kawan pun ada sikit-sikit.

tapi sekarang dia dah ada blog. paling power dia main kamera gantung kat leher dan tangkap gambar orang kahwin.

syoba..syoba...

Tiada ulasan: