Rabu, 7 Julai 2010

analisa perlawanan uruguay lawan belanda

aku tidur awal semalam dalam pukul 11 malam. niat nak tengok bola memang tak ada. tapi tiba-tiba aku terbangun dalam 5 minit lepas 2.30 pagi.

dalam keadaan mata tertutup aku bukak tv. orang belanda tengah kawal bola. sebab banyak sangat warna oren aku sakit mata. aku tutup mata.

gollllll!! tiba-tiba ada mamat tv menjerit. aku buka mata. dalam hati aku berkata,

" comel sungguh gol 'bronkos' ni. " ( ejaan nama tak ingat susah sangat eja)

aku pejam mata balik. dalam mamai-mamai aku pikir orang jawa mesti bangga sama bronkos. seingat aku mak bronkos ni orang indonesia. aku pikir sebab gol lawa dia kerajaan indonesia mesti kasi kawasan balak dalam 1000 ekar kat bronkos ni. buat belanja dapur.

aku pejam mata balik.

aku dengar orang suka.

semua orang oren gembira. semua berpelukan. semua menari kesukaan. aku sengih.

" belanda masuk final. takkan satu kosong je. " getus hatiku

lepas tu aku pejam mata balik.

lepas tu aku cheak internet. 5 gol semuanya. aku hairan kenapa 4 gol lagi aku tak dengar mamat tu menjerit. sejak daripada itu hubungan aku dengan tv, sofa rumah dan astro tak berapa baik.

1 ulasan:

Aku Seorang Picisan berkata...

kes tido mampus nih