Isnin, 4 Ogos 2008

kisah tepi laut


ikan-ikan aku semua dah mati. dulu mula-mula ok.daripada banyak ekor yang ada dalam aquarium aku lebih kurang 12 ekor jugak aku derma ke kawan aku. lepas tue mata gatal nak bela ikan nemo. aku beli laa 4 ekor. siap upah orang ambik air laut dan tak sampai seminggu semua nemo mati.

ikan nemo ini cute giler. memang lawa tak patut, gerakan dia cantik. berseni. solid. kemas. aku syak nemo aku mati pasal aquarium aku tak cukup sejuk. tapi lepas aku buat pemeriksaan secara serius maka aku dapati tangki oksigen rosak. tapi lepas aku baca buku 'perikanan' kemungkinan mati sebab ada virus penyakit dalam aquarium aku.

sekarang aquarium aku dah lama bertapak dalam stor aku kat rumah. nak mulakan operasi perikanan banyak bende lagi aku nak pikir. bela ikan memerlukan satu set penjagaan yang rapi. tak boleh main-main. cuba korang main the sims. ikan-ikan dalam the sims tu kena beri makan hari-hari. seminggu sekali kena tukar air. kena cheak selalu sama ada ikan kena virus ke tidak. nak cheak ikan virus ke tidak pun dah kira satu HAL yang susah.

rileks. nanti aku buat come back (beli aquarium baru dengan penuh bergaya dan ilmu penuh di dada!!!!)

2 ulasan:

Kumprinx berkata...

bela ikan, ikan mati.
this tells a lot about you, apek..

ammosham berkata...

nanti gua study balik...