Khamis, 26 Januari 2012

Gua Musang

Akhirnya setelah hampir 11 tahun gua menetap secara tidak sedar di Terengganu maka secara auto gua akan bertukar kesebuah negeri yang sebelah dia kampung gua. Jeng...jeng...jeng..jeng...

Gua akan pindah gua musang. Yahoo laa jugak. Cameron highland dekat, ipoh dekat, kota bharu dekat dan kuala terengganu dekat. Yang tak dekat cuma israel. Gua mengucapkan terima kasih kepada tukang yang tukar gua tu. Harap2 pertukaran gua ini tidak kancel akibat daripada kajian semula sbpa.

Sbpa pun patut laa orang marah. Orang gomen yang pangkat besar naik dia banyak giler. Orang yang rendah kasta dia sikit naiknya, orang yang kasta sederhana sederhana naiknya. Perpatah melayu yang sesuai dengan hal ini ialah " beruk di hutan disusukan, anak sendiri diberi susu formula"

Masalahnya sekarang rumah kat gua musang ni mahal giler 450dollar, bilik yang beraircond pulak 300dollar amerika dan bilik berkipas 250 dollar euro. Nampak tak betapa canggihnya gua musang?

Pastu gua pun borak2 sama abah gua tok mat. Maka tok mat buat keputusan.

" lu tidur jee kuala lipis. Nanti gua usha tiket keretapi.."

Lepas borak gua tengok jAdual keretapi...

gua berdoa kalau2 ada menteri jkr yang cerdik buat erl dari kuala lipis -gua musang-tumpat..

3 ulasan:

Hazwan Arif berkata...

jauh tukar..dh la jalan belobang-lobang

LensaOba berkata...

boleh turun ipoh selalu.boleh aku bimbing ke jln yg lurus sikit

Comel Macam ^@^ berkata...

gua sebagai pekeje JKR yg ulang-alik dari Midvaley-SG Gadut berdoa supaya KTM tambah lagi tren KL-Sg Gadut disamping menambahbaik jadual sedia ada......