Selasa, 31 Julai 2012

Kita Tanah Melayu

1. sejak duduk gua musang hubungan aku dengan keretapi memang rapat. kebetulan pulak ada keretapi bertolak pagi balik lipis dalam 5.30pagi dari kuala lipis dan daripada gua musang dalam kul 7.00mlm. memang cun giler dibuatnya.

2. naik keretapi emosi dia lain macam. kekadang perasaan tu bercampur campur. paling aku panas perasaan bercampur tu berlaku bila aircond tak sejuk sama asap rokok masuk dalam koc.

3. aku harap kerajaan melalui NKRA berkaitan pengangkutan awam tidak sahaja tertumpu kepada kat belah lembah kelang. apa kata kasi up sikit pengangkutan keretapi di belah timur. mengikut pandangan aku mengangkutan perjalanan keretapi ni merupakan satu jenis pengangkutan yang penting. selain itu juga ianya penting bagi mereka yang takut nak lalu bukit tujuh selepas jam 8 malam.

4.menuju negara maju, kerajaan juga perlu tengok balik kemudahan keretapi yang disediakan kepada rakyat. kalau boleh biar kasi moden sikit. paling power ada tv. contoh semalam masa malaysia lawan mancity. ada ke patut aku berdebar tak patut sebab takleh nak tgk malaysia kumbang main.nasib baik keretapi lewat.

5. pasal buku mat tiara lagi satu cerita. jangan lupe beli. aku rasa aku sellout sekarang ni. kah kah kah

sedap pulak menaip sambil layan ping pong singapore lawan korea ni.

Ahad, 15 Julai 2012

sell out



pergi beli kat www.neonterbit.blogspot.com.

Sabtu, 7 Julai 2012

Neon Terbit

secara seriusnya boleh aku katakan bahawa bulan rejab dan syaaban ni merupakan bulan bulan yang mulia. paling power syaaban. sejak akhir rejab hinnga awal syaaban termasuk awal bulan april dan mei itu hari aku dengan pp berbincang tentang projek projek yang besar dengan tujuan untuk mengharumkan nama Tempoyang.

nak kata patriotik kitaorang ni tak laa patriotik sangat. tengok hari merdeka. mana turun lepak karnival lipis. tapi disebabkan rasa perasaaan kekitaaan terhadap tempoyang yang kuat maka NEON TERBIT diterbitkan secara rasminya.

projek neon terbit ni lebih kepada pengaruh DIY dan semangat punk rock dulu dulu. tapi dgn berkat teknologi dan tokey pencetakan yang ada maka secara langsung neon terbit berhasrat menerbitkan penerbitan buku yang steady, bergaya, ilmiah tu entah tak tahu ada ke tidak dan yang penting NEON TERBIT ini dari KG TEMPOYANG.

selepas MAT TIARA kami menjangkakan lebih ramai lagi penulis penulis yang pernah menulis untuk punk/hc zine dulu dulu datang untuk menulis dengan kami dengan kami. mungkin AKAB? mungkin W.WANDERER? mungkin FIDA 90's Choice? Mungkin SAHA EMBRACE? mungkin abang LIBYAMAN?

korang tunggu. bangkit dari KG TEMPOYANG!!

Rabu, 4 Julai 2012

neon



petang ni aku main futsal kat tempoyang.